26 Haziran 2013 Çarşamba

Bonsai Bakımı


   Evde bitkileri çok seviyorum.  Daha önce evdeki havayı temizleyen bitkilerden bahsetmiştim. Bitkilerin bulunduğumuz ortamı etkilemek gibi bir özelliği var. Tabi bizi etkiledikleri gibi bizden de etkilenmekteler.
   Evde bakmayı sevdiğim bitkilerden birisi de Bonsai. Bu küçük ağaçlara bayılıyorum. Görüntüsünün ilginçliği insanlara bu gerçek mi sorusunu sorduruyor. Ben uzun zamandır aşağıda gördüğünüz bonsaiye bakmaktayım. Evimi süsleyen diğer bitkilerim arasında...





   Bakımına gelince:

  Kendi uyguladığım ve faydasını gördüğüm yöntemlerden bahsedeceğim. Çünkü internette çok fazla ayrıntı veriyor. Bende onları inceleyip evde uygulanabilir özelliklerini yaptım.

  Aydınlığı çok seviyor, güneş alan odanızda bulundurun ancak güneşi direk almasın.
  Sulamayı toprağını kontrol ederek yapabilirsiniz. Toprağın kurumasına izin vermeyin ama çamur da olmasın. Bir ölçü kabı belirleyin (mesela çay bardağı) ve hep onunla sulayın. 3-4 günde bir mesela toprağın durumuna göre.  

  Köklerine yani ağaç gövdesi gibi duran yerlerine su püskürtmek iyi oluyor.
  Bulunduğu saksının sığ olması gerek. Yani derin olmayacak, aklınıza toprağı az gelmez mi sorusu geldiğini biliyorum ama böyle daha çok gelişiyor bizzat denedim.
  Her bitkide olduğu gibi toprağı beslenmeli. (ister gübre ister sıvı besin)
  Kışın yağan kar ya da kar suyunu çok seviyor. Gövdesine biraz kar koyabilir, kar suyunu saklayıp sulayabilirsiniz.
 




  Benin Bonsaim yeni yapraklarını çıkarmaya başladı ısınan havalarla birlikte. Bonsai görüntüsüyle çok ilgi çeken bitki. Yetiştirmek isteyenlere tavsiye ederim
  Bitkilerin güzelliklerini hatımızda kullanmak dileğiyle...


  Orkide Bakımı için tıklayın.
  



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder