9 Haziran 2013 Pazar

Kemer Yapımı

     ''el işi kemer yapımı''
     Pullu, payetli, taşlı kemerleri yapmak aslında çok zor değil. Çoğu zaman mağazalarda görüp beğendiğimiz ama zaten az kullanılacağı için çok para vermek istemediğimiz kemerleri yapmaya ne dersiniz?
 Yapımına gelince: İstediğiniz kalınlıkta ve renkte bir kurdele seçimi yapmanız gerek. Organize ya da mat kurdeleleri seçebilirsini. Saten kurdeleler üzeri işleneceği için güzel durmuyor. Kemer sertliğini vermesi için kalın bir kumaş. ( Ben kadife tercih ettim.) Sonra rengi belirleyip ne kadar süsleme yapacağınıza karar vermek kalıyor. Pullar, taşlar, boncuklar ne ile süslemek isterseniz.






Bağlamak için lame ip kulandım. İstenirse çıt çıt veya kopçada kulanılabilir. Ben iplikleri de parlasın istedim. Bu arada gördüğünüz o pul da metre ile satılıyor. aynı pulu başka bir çalışamada da kullandım. Onu da paylaşacağım yakında.



El işlerini yaparken yeni bir şeyler üretmenin heyecanını çok seviyorum. Bu benim yıllar önce yaptığım bir kemer. Siyah bir elbisede bir kına gecesinde kulanmıştım. Daha sonra farklı konbinlere de girdi. Keyif alarak yaptığım ve severek kullandığım bir parça oldu.

İlgilenenlere fikir vermesi dileğiyle...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder