29 Temmuz 2013 Pazartesi

Benim Mantar Çorbam


Kremalı Mantar Çorbası

Bu ara hep yemeklerden gidiyoruz bakalım hayırlısı. Tabi gündemimiz Ramazan, sofralarımız bereketli olunca yemek üzerine yazdığım yazılar da çoğalacak gibi duruyor. Beni tanıyanlar bilirler meşhur Mantar Çorba'm dan bahsedeceğim. Tarifini epey dağıttım, ben de çok beğenerek yapıyorum burda da paylaşmak istedim umarım sizlerde beğenirsiniz.






Malzemeler:

* 1 küçük soğan
*1 orta boy biber
*150-200 gr mantar
*bir tutam dereotu
*2 bardak süt
*tuz, karabiber, tereyağı
*2 kaşık un
*1 bardak tavuk-et suyu
*1ıt su

Not: İsterseniz bir küçük domates de ekleyebilirsiniz.
Bir kaç denemede kullanmıştım.


   Yapılışı:

    Öncelikle unu tencerede çok az kavuruyoruz. Rengi dönmesin şöyle bir kaç kere karıştırarak kurumasını sağlayın. Tereyağını ekleyin göz kararı  siz ne kadar tercih ederseniz. (1 yemek kaşığı) Sonra sütü ekleyip iyice karıştırın. Un topaklanırsa panik yapmayın blender sağ olsun. Suyunu ekleyip ara ara karıştırarak kaynamasını bekleyin.                                                    
 
    Başka bir kapta ince ince doğradığınız soğan ve  biberleri tereyağ ile
kavurun. Ben doğrama işlemini Tupperware'nin süper şefi ile yapıyorum.
Kesinlikle tavsiye ederim çok kullanışlı ve pratik bir ürün rondo gibi uğraştırmıyor. Neyse tarifimize gelelim biber ve soğanlara doğradığınız mantarları da ekleyip kavurun.( mantarları ben çok küçük doğramam içerken damağa gelmesini seviyorum çünkü)  Tuz ve karabiber ekleyerek suyunu çekmesini bekleyin.  

    Kavurduğumuz mantarı kaynayan çorbanın içine ekliyoruz. Tuzunu ve yağını kontrol ediyoruz.
    Çorbamız hazır.
           
 
   Afiyet olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder