7 Temmuz 2013 Pazar

Orkide Bakımı


    Orkide çiçeklerin içinde en asil olanı bence. Ev dekorasyonunda estetik duran en çok tercih edilen çiçeklerden biri. Bu güzel çiçek tüm asilliği ile evlerimizi süslerken bizden de biraz ilgi bekler. Şimdi size kendi orkidelerimin bakımında kullandığım yöntemlerden bahsedeceğim. Öncelikle söylemem gereken bir şey var. Orkide sahibi  ile duygusal bağ kuran bir çiçek yani sizi sevmesi gerekiyor. ( güzellikler ilgi  ister dimi)


  (Özlem'in Orkidesi)

Orkide Bakımı

*Bol aydınlık sever, en çok güneş alan odanıza koyabilirsiniz.
*Güneşi direk almasın yapraklarında renk değişikliği oluyor. Tül perde arkasından olabilir.
*Orkidenin saksısında toprak olmamasına şaşırmayın, genellikle ağaç kabukları ve kömür (mangal) parçalarıyla beslenen bir bitki. Bakımı ile ilgili araştırma yaparken toprak konulmaması gerektiği yazıyor. Ben bir tanesine biraz toprak ekledim bir zararını görmedim hatta daha sağlıklı görünüyor.
*Sulama şekli haftada yada ısı durumuna bağlı anlarsınız zaten yaprağından, 3-4 günde bir 1 çay bardağı. Sulamayı banyo şeklinde de yaptırabilirsiniz. Saksıdan çıkarıp çeşmenin altında yıkamaktan bahsediyorum. Benimkiler bundan hoşlanmadılar o yüzden ben suluyorum.
*Saksı değiştirme zamanı çiçeklendiği zaman çoğunlukla bahar ayına denk gelir.
*Çiçeklerinin dökülmesi bitince yaprak çıkarmaya başlar. Minik yaprakların büyümesi çok sevindirici oluyor.
*Çiçekleri döküldükten bir süre sonra çiçek açan sapını dördüncü boğumun üstünden kesebilirsiniz.
*Bu önemli bir nokta yine yaşayıp gördüğüm bir şey. Orkide yanında farklı bir bitki türünü sevmiyor. Aynı yere farklı çiçeklerle beraber koymayın.
*Bir de yaprağına bir şey temas etmesin.

Benden bu kadar,
Sadece deneyip gördüklerimden bahsettim.
Umarın faydası dokunur...


Bonsai Bakımı için  tıklayın.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder