6 Temmuz 2013 Cumartesi

Kumaştan Oyuncak Gemi (Çıngırak)


    Bezden yapılan oyuncakların sağlık açısından çok tercih edildiğiniz biliyoruz. Özellikle minik bebeklerin o boyalar içeren içinde ne olduğunu bilmediğiniz oyuncaklarla oynamaları çok düşündürücü. Zaten uzmanlarda bu yüzden organik yani pamuk ve kumaşların tercih edilmesi gerektiğini söylüyor.
  
    Gemi Figürü yapımı en kolay şekillerden biri. Duvar panosu yapımında da kullanmayı planlıyorum.  Yine bir gemi çıngırak oyuncak diktim. Bu sefer dikiş aşamalarını da çektim ki yapımı hakkında fikir edinebilesiniz. Ben bunları yaparken çok keyif alıyorum.




Önce vereceğimiz şeklin boyutlarına göre kumaşı kesiyoruz. Ben göz kararı yaptım isterseniz cetvelle çizerek boyutlarını ayarlayabilirsiniz. 



Dikince böyle bir hal alıyor ben alttaki parçayı bütün kullandım orası dikişsiz olacak. Minik kurdele bayrakları da unutmayın. En çok onlar ilgisini çekiyor bebeklerin.




Dikilmiş içi boş hali. Bu aşamadan sonra içini pamuk ya da elyafla dolduruyoruz.
 Ses çıkarması için minik boncukları, küçük zilleri plastik bir kutunu içine koyup ortaya  yerleştiriyoruz. Altın kutuları iş görüyor ancak açılmaması için bantlamayı unutmayın.



İşte son hali kenarını dikmedim daha iğneli. Kenarına da gizli dikiş yapılınca oyuncağımız hazır. Bu çıngırağın sahibi minik Şeref daha dünyaya gelmedi ama tüm sevdikleri onu sabırsızlıkla bekliyor.


  Önceki yaptığım gemi çıngırağına buraya tıklayıp bakabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder